Brev:
Ammestop og kalktilskud
11. juni 2008
Alder:
11 mdr.
Ammestop og kalktilskud
Kære Helen!
Mange tak for dit hurtige og grundige svar mht. kun at sove 1 middagslur og mht amning.
Lige et tillægsspørgsmål. Du skriver, at idet hun har problemer med at tåle min mælk, synes du det er vigtigt, at jeg bibeholder 2 amninger pr. døgn. Hvor længe er det vigtigt? - For på et tidspunkt skal jeg som sagt igang med nattevagter igen og på et tidspunkt vil jeg gerne væk fra morgenamningen og så bare bibeholde eftermiddagsamningen. Det er nemlig ved eftermiddagsamningen hun spiser mest effektivt.
Desuden får hun et kalktilskud via tyggetablet som vi knuser og der får hun ca. 400 mg. dagligt + det kalk hun får via maden, så på den måde skulle hun være dækket ind. Ligeledes får hun lidt ekstra fedtstof i maden, idet hun jo ikke får det gennem mælken.
Så hvor længe synes du jeg skal blive ved med de to amninger, for på et tidspunkt skal hun jo undvære dem.
Det går allerede meget bedre med nætterne, så det går fremad og forsøgsvis har vi ladet Milla undvære formiddagsluren i dagplejen, hvilket gjorde, at hun sov 3 timer til middag. Det kunne således godt se ud som om at det er formiddagsluren hun er parat til at sløjfe, men dagen efter denne succes vågnede hun desværre allerede 0430 (mod normalt 0615) og ville ikke sove mere, så der kunne hun jo så ikke undvære en formiddagslur.
Hun blev derfor puttet allerede kl. 0800 og sov så 45 minutter. Til middag sov hun så kun 1 time, hvilket igen peger i retning af at hun helst skulle sove lidt længere om morgenen (til kl. 06-0630) for så at springe formiddagsluren over og så sove 2-3 timer over middag. Enig???
Hun bliver puttet kl. 1900 ca. om aftenen og så tager det som regel ½ time før hun sover.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Lene